Wednesday, April 21, 2010

bau kaki si gulam

gulam..seorang remaja india muslim...berwarna hitam pekat...dier nih setingkatan ngan wa time wa skolah kt shah alam dulu..cuma kelas lain2..wa kelas pandai..dier kelas lain.. =]

time skolah tingkatan kt shah alam dulu, wa ulang alik dr umah..tak jauh mane pun...si gulam nih pulak duduk asrama...walaupun wa ngan gulam tak sama kelas, tapi kitorang tetap kamcing...kamcing2 mcm2 tu jee...asal jumpe tegur..asal tegur jumpe..lebih kurang mcm taik ngan jamban laaa persahatan kitorang...

satu hari, time semayang jumaat, kitorang pegi semayang jumaat sama2 kt masjid shah alam kubah kaler biru...jalan kaki je..wa jalan kaki sorang2 dari rumah manakala gulam jalan kaki dari dari asrama beramai2 dgn bebudak asrama yg lain...kitorang berjanji utk bertemu kt bwh pokok ceri blkg balai polis..pastu jalan sama2 ke masjid utk mencari pahala...

sampai kt masjid kitorang lepak kt port biasa iaitu kt blkg masjid smbil mengunyah ais krim roti...khutbah jumaat kedengaran sayup2 je..tapi suara berborak kedengaran sungguh clear...sambil melantak ais krim roti, kitorang isap rokok dengan berbaju seragam skolah shah alam..hebat kan kitorang..padahal time tu baru form 2..perangai mcm setan!!!!

ngah syok2 berborak tiba2 wa terbau satu bauan yg cukup aneh...bau dier busuk2 masam...mula2 tak kuat bau dier..lama2 dah jadi kuat dan tengit..wa mencari punca bau tu dtg dari mana...toleh punya toleh bau tu datangnya dari gulam yg duduk kt sebelah wa...

dengan tenang gulam melunjurkan kakinya sambil membukak stokin skolah dier..tersengih2 nampak gigi...perrgghhhhh...bau pekung kemain...hampir termuntah wa dibuatnya....setahu wa, stokin skolah adalah berwarna putih dan bukannya berwarna sebelah kelabu kehitaman dan sebelah lagik warna coklat kehitaman...gulam gulam....bau kaki lu mmg menyengat...terus wa tak sembahyang jumaat hari tu....

tadi wa balik kerja...pkol 11 mlm...smpi umah wa bukak kasut....tibe2 wa teringat bau kaki gulam...hari nih bole plak lebih kurang sama baunya dgn bau yg pernah wa cium berbelas tahun dulu...cilakak!!!!

1 comment:

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

gua ingat time dulu tu bau kaki lu jugak la...hehehe...

kesian gulam dipersalahkan.


:)