Saturday, December 12, 2009

eksperimen bersama mapis mocin

kecederaan dikaki + kecederaan di hati sebab henpon best wa dah kena ragut masih sakit menyebabkan secara automatik jari2 wa menjadi sakit jugak utk meng upload blog...okeh..hari nih wa upload jgk lah...

hari nih wa nk cerita sikit pasal si mapis mocin...dah lama wa tak tulis pasal mapis mocin nih...cerita zaman purba kala...

dulu kala, time tu wa rase2 wa dlm skolah dajah 4...wa telah secara ter tak sengaja membuat satu eksperimen...eksperimen pantulan namanya..kan dulu kalu pengasah pensel yg berbentuk bulat tu mesti ade cermin kt blkg tu...berbekalkan pengasah pensel tu la wa menjalankan satu eksperimen bersama mapis mocin....

time tu mapis mocin menjadi bijak secara tiba2 :

"wehh..kalau ekau nak tau, cormin nih kalau ekau lotak kek cahayo matahari, lopeh tu ekau suluh kek kortas, nanti kortas tu tobakar tau..tak payah nak susah2 pakai mancis"

"ooo..ye ke", wa menjawab dgn nada sakit hati berbaur kerek sebab mapis mocin menjadi pandai secara tiba2..

"iyoo...den ponah baco kek buku alam dan manusio"

"tapi kalu wa hala kan cahaya tu kt mata lu, ape jadi ehh?" wa bertanya smbil menghalakan pengasah pensel yg ade cermin tu kt mata mapis mocin....

selepas 2 hari baru mapis mocin jawab soalan wa tu...

"mato den kono pakai spek mato...cino kodai spek mato tu ckp mato den dah sakit".....

4 comments:

PURPLE is LOVE said...

da lame tggu entry baru..
tapi bila bace entry neh xley gelak plak sbb tringatkan kaki incik yg ngah sakit tuh..
(~.~)

oyett said...

kepada purple,
kaki dah elok dah..skang nih hanya dressing secara indie..dah tak g dressing kt klinik lagik

PURPLE is LOVE said...

o yeke..
ok la tuh..
hehe.. pasni da selera nak gelak

oyett said...

purple,
oraiittttt