Wednesday, July 15, 2009

mari bercerita

cerita utk today is............................cilakak..takde idea nk tulis pasal kisah yg benar...okeh..wa tulis kisah yg tak benar utk hari ini...
____________________________________________________

satu hari ade 4 ekor samdol baru balik dari skolah..samdol2 nih sumernye darjah 4...sekolah sama2...kelas pun sama2...dlm perjalanan balik mereka pun berborak2...cerita itu ini...

samdol 1 :korang nk tau tak..bapak aku adalah org yg paling laju...dia laju 5 saat dari masa sebenar..
samdol yg lain : kenape plak ko ckp bapak ko org yg paling laju?
samdol 1 :bapak aku kerjanya pemanah..bila dia tarik busur panah tu, pastu lepaskan..anak panah tu terbang..bapak aku pun berlari...5 saat bapak aku sampai, baru lah anak panah tu sampai...
samdol 2 :eleehhhh..tak heran..bapak aku pun laju jugak..dier laju 5 minit...
samdol yg lain : haaa????cmner tu bole laju 5 minit?
samdol 2 : bapak aku pemburu..bila dia tembak senapang dier, pastu dier lari...5 minit lepas tu baru peluru senapang tu sampai....
samdol 3 : eleehhh...tak cukup laju...bapak aku lagik laju...dier laju 5 jam....
samdol yg lain : mak aii...laju gile...cmner dier punye laju tu
samdol 3 : bapak aku pegawai kerajaan...patutnya abis keje pkol 5 petang..pkol 12 tgh hari dier dah dok melepak2 kt umah dah...
samdol 4 : tak lajuu tak lajuuu...bapak aku 5 bulan lagik laju....
samdol yg lain : hoi..bapak ko supersonik ke?
samdol 4 : bapak aku nikah ngan mak aku bulan januari..bulan april aku dah keluar dari perut mak aku....


http://www.youtube.com/watch?v=i5d1Z1kf66w

1 comment:

shy_wani said...

mmg samdol la samdol2 ini..