Saturday, December 20, 2008

golongan yg wa tak kesian langsung

ni adalah 3 contoh golongan yg wa tak kesian langsung...wa dah terkena dan byk dgr citer2 dr org...

  1. budak2 kecik yg jual sticker
budak2 kecik yg kebiasaannya kanak2 berkulit warna hitam...merayu2 suruh beli...kalu org tanak pun stil merayu2 gak..paksa2...siap pegang2 tangan..member wa kasik laaa duit...sebab kesian katanya...wa buat dono jee..malas nak layan...last2 didapati budak berkulit warna hitam itu sedang makan chicken chop kt kedai ujung...hangin jee member wa
-sumber : mata kepala sendiri di tahun 1998 (mamak kt jln binjai sblm wujudnya lotus)


2. orang buta

mat buta dan bukannya mr.blind blogger..mat buta nih memang didapati dimana2 kedai makan di sekitar kl...banyak sangat...ni memang menyirap...org yg celik menjadi navigatornya...tp mat buta nih nasib baik bukan jenis memaksa...ade sekali tu time tu wa blaja kt matrix lagik..ntah kenape wa bole rase kesian..wa hulur laaa 2 ringgit...kutu pun pegi laaa kt meja lain...time wa nk balik tu on the way nk g kt keter, bole laaa plak nmpk mat buta nih..parking baik punya sblh keter member wa...yg herannye mat buta dah jadik mat celik..bawak kancil warna putih..memang smpi skang nih wa tak percaya kt mat buta..
-sumber : mata kepala sendiri di tahun 2000 (uptown damansara)

3. makcik kerepek
nih lagik satu...diceritakan oleh member wa...dier ngah lepak2...time tu dah nk pkol 1 pagi..tibe2 makcik kerepek nih dtg kt meja..dlm plastik beg kaler oren dier ade laaa tinggal 3 bungkus...makcik kerepek tu ckp dier nk abiskan jualannye..dier dah penat...so member wa nih pun kesian...dier borong sumer kerepek tu..dgn harapan agar makcik kerepek tu bole balik umah terus dan bangga sebab hasil jualannya laku...tak sampai 1 jam..member wa nmpk makcik kerepek yg sama dan di tangannya ade 2 bijik beg plastik yg penuh berisi kerepek...mencarut kt situ jugak member wa...sudah top up nmpk kerepek
-sumber : member wa..thn tak kasik tau bile (devi`s bangsar)


tu laaa...nk carik duit senang...tanak usaha...mane bole...kalu nk carik duit senang lu jadik laaa blogger....pastu lu kasik no account lu..mcm nih : 12530072656520 (cimb)

kalu ade nasib baik, mesti ada masyukk..........hehehe

7 comments:

vidadarisakura said...

paling aku nda pecaya orang buta..
adaka patut tyme mjual2 tisu tu jalan punya slow..
siap bepimpin2 tangan takut jatuh..
lepas urusan bisnes jual beli tisu, elok jak dia balh..
no pimpin2 tangan ar..
laju gilak jalan sampai aku pn nda dpt cari mana org buta 2 pegi..

wa awek y sdg bosan said...

bangg.
beli stiker bang?
xmo?xpe..
derma?derma?





derma?

paiseh said...

gua tak penah kesian kat golongan2 tu.. termasuklaa golongan yg menempek nombor akaun di belog beliau.. hahahahahahaa..!!!

Zavina said...

aku ngan askar wataniah no 2 penah jumpa 'org buta' jalan turun bukit tak pakai tongkat, selamba steady je.... camner tu?!! kejadian di skolah agama blakang umah kau tu... si yan tgh demam2 time tu pon sempat kasik 'banganggg'...

ilazz said...

tu x pe gak. Klu yg dtg kat umah laagi cam gampang. Pas tu muka yg sama lak tu. aku x bg duit tp bg @#$##. hehehe..

one love said...

hehehehhe

bab kasi nombor akaun tu yang akak nak gelak je!

haih... :p

o-y-e-t-t said...

kepada vidadarisakura,
hehehe..mat buta memang cmtu...harap tisu jee murah

kepada wa awek y sdg bosan,
lu pun mengemis gak ke??hehehe

kepada paiseh,
tu bukannya mintak simpati..tu sumbangan ikhlas daripada kamu semua

kepada ayong,
hehehe...aku pun baru teringat kisah tu..bodo nye mat blind

kepada ilazz,
kalu yg jenis dtg umah tu lagi tak leh pakai..penah cuba memaksa incik ibu buat gores dan menang...sekali tu wa balik umah...memang dgn tenang jeee wa hambat pkai kayu hoki

kepada one love,
no akaun dah ade..so apa lagi...bank in kan lah..hehehe