Monday, January 5, 2009

snap shot : satu pagi di lake garden

wa : huh!!!apehal si lokman tu???pepagi buta lagik dah terkinja kinja...sawan ape??

wa : arrghhh...tak clear plak....oi sidol..lu beli kicap tamin ke dpt teropong nih??
sidol : haa.tak clear ke???amik laaa sebagai hadiah..amik terus tau..
wa : mane plak si lokman nih...ohhhh...dier tengah main.............
tat : biarkanlah dier....tapi aku hangin jgk ngan dier nih

wa : hu hu hu...pukul shuttle cock pun tada kena ka brader..mcm mane lu nk lawan ngan wa...jom kite lawan...mau ka??
lokman : okeh..tada hal...aku set kan game...
wa : okeh...

lokman : aku dah cakap dah..game nih aku mesti menang
wa : oii..game ape plak nih
lokman : ko tgk laa..aku menang...aku lagi berat dr ko
wa : cis................
tat : ape2 hal lah budak2 nih..weihh...meh sini aku plak yg lawan ngan lokman..tgk aku bole menang ke tak
tat : aiiyakkk!!!!...aku kalah...lokman memang handal
lokman : ya...aku memang handal dan gemok..hahahah (gelak org jahat)

fied : weihh...nmpk tak mamat hensem yg kalah main jongkang jongkit ngan lokman tadi??
nonie : tu..ade tu..kt atas..mamat hensem ngah merajuk..terus g main belon...
mira : mak aihh...hensem giler....
wa : wa tau paras rupa wa...jgn puji lebih2..kt sini byk budak kecik..budak kecik tak tau ape2 pun..weihh..lu tgk lokman..tak abis2 lagik nk ajak lawan jongkang jongkit

lokman : haa syaza...jom kita lawan jongkang jongkit...mesti aku yg menang
fied : weihh....lawan ngan anak aku mesti la ko yg menang..cube ko lawan ngan aku??
lokman : aku takuttttttt
syaza : aku mengantukkkk!!!!!!!

syaza : aku dah ckp dah..aku mengantuk...nasib baik mak aku gantikan aku lawan ngan lokman...kalu tak mesti aku tido atas jongkang jongkit...weihh..aku mengantuk..aku tido dulu....

adie : iskk...bising btol laaa budak2 nih...aku nk tido pun tak tenang..weihh..cepat tamatkan drama ini...aku ngantuk...

CUT!!!!!!!!

sekian saja drama pada pagi ahad ini...harap2 bole menang award anugerah skrin nanti...

pelakon utama :
  • wa
  • lokman
  • tat
pelakon tambahan :
  • syaza
  • fied
pelakon skrip sebaris :
  • mira
  • nonie
  • adie
  • sidol
pelakon takde suara :
  • wale
  • fira
  • adik lokman
*************************************************************************
piknik breakfast pagi tadik memang best..lain kali buat lagik tau tau tau....

13 comments:

paiseh said...

whoaa..!! betul2 rajin neh..
lu dah boleh bangun pagi di ujung minggu...! hajaeb..!!

m'Z faRa.. said...

pagi 2 dalam kul bape 2...
adekah pukul 11 pagi...
ekekeke...
cam x caye lak lu ley bangun pg...
hee..!!!

.farah. said...

cehh tak ajak gua..

Ki Moira said...

percaya lah..alien bleh bgn pagi. ada morning call hehe

adiepot ketepot said...

alien boleh bangun pagi siap buat nasik lemak, masuk dalam daun pisang dgn suratkhabar, angkut pakai dulang besi macam dapat tender kat kantin sekolah.

nonieUzaine said...

suke...suke...suke....

- w.E.r - said...

setelah penat berpicnic smlm..hari ni tiba lah masa utk aku bekerja..
kerja aku hari ni ialah kajian tentang berat badan:
(kajiann dibuat berdasarkan jongkang jongket ..)

man + alien = man berat sket dr
alien..

man + aku : man lg berat ..hampir
separuh..

alien + mira : alien berat sket dr
mira...dlm 500gram

kesimpulan dr kajian ini...ialah..
aku adalah manusia paling RINGAN dr mereka bertiga...hehehehe :)

- w.E.r - said...

peace... .llii

o-y-e-t-t said...

kepada paiseh,
haaa..ajaib kan wa bgn awal..sekali sekala beb

kepada m'z fara,
woitt...tu pkol 9 pagi oiii

kepada .farah.,
lu ada mana itu jam...

kepada mira,
haaa..terima kasih jam loceng

kepada adie,
haaa...sedap kan nasik lemak tu

kepada nonie,
ape yg ko suke nye???

kepada tat,
tp aku tak lawan berat ngan ko pun

kepada tat,
pis pis pis

nonieUzaine said...

aku suke ngan ini crite...dan ngan ape yg berlaku pada waktu itu...
-kenangan org seluar hijau,budak baju kuning...ngan aunty sari merah...

fiEd.walE.SyaZa said...

wah sape hot mom tuh? hahaha
nak gbr2.. sila burn dlm cd okeh..
xpon next trip bwk pendrive..
bley transfer hehehe...

Anonymous said...

- sesungguhnyer nama sebenar di dlm drama ini adalah bukan name sebenar.... cuma saya rasa Wale lagi berat dr saya..... PEACE,,,,, -

o-y-e-t-t said...

kepada nonie,
org baju ijau ngan antie sari merah tak menarik langsung..baju kuning tu memang menarik..heheheh

kepada fied.wale.syaza,
nanti aku kasik gamba2 tu...laptop ko bole pakai cakera liut tak??

kepada anonymous,
ko lagi berat dari wale...jgn perasan ringan