Wednesday, October 29, 2008

ibuku sebijak doktor

sudah seminggu lebih wa tak makan nasik kt umah wa...bukannya ape...wa menyahut seruan kengkawan wa yg bertema "mari menghabiskan duit di kedai kopi"...incik ibu sudah murka sebab wa langsung tak makan masakannye...

hari ini wa masih bercadang utk makan di kedai kopi lagik...tetapi hari ni incik ibu membuat satu underground movement utk melumpuhkan hasrat wa...wa balik dr opis..........

"hahh...lauk ko ade kt bawah tudung saji tu"

pergghhh...satu mangkuk penuh sambal tumis petai terhidang...sepantas kilat terus wa ambik pinggan dan slow2 jee mkn...

terduduk beb...sorilah kengkawan..hari nih lu mkn lah tanpa wa..wa tak larat nk jalan..nk layan perut wa yg menggendut hari nih...kenyang maksima...tima kasih incik ibu..berjaya jugak taktik lu ini hari

6 comments:

missjaye said...

mom knows the best maannnn!!aku salu lumpuh kalu mak aku ckp gitu.

o-y-e-t-t said...

kepada missjaye,
yup...ur rite...lu selalu lumpuh ngan food gak ke?

UXOP said...

uihhhh..smbl tumis msk petai ke...pastu incik ibu mst suruh kau gi kedai balik sbb angin ribut IWK mst melanda

o-y-e-t-t said...

kepada uxop,
hehehehe....memang ke kedai kopi pun..minum2 aje

ayeen said...

incik ibu lu mmg terer masak.....akhir nye kecundang juga ko oleh air tgn incik ibu....caya lah incik ibu...

o-y-e-t-t said...

kepada ayeen,
perrgghh...ade balance lagik tu sambal tumis petai tu..pagi2 tadik wa dah sambar..bekfes