Wednesday, October 15, 2008

perbezaan 2 budaya

wa : jam berapa ya x-trans tujuan ke bandung?
indon : jam setengah tujuh..
wa : oit kengkawan..pkol 7 stengah laa br ade x-trans..so ade masa lagik nk roger2 airport nih...

dah puas meng roger airport tibe2 wa terase mcm nk pegi kt kaunter x-trans tu balik..time tu baru pukul 6.25...tibe2 indon tu panggil

indon : haaa...tu dier x-trans kamu..bole laa angkat bagasi nya..
wa : ????????

*************************************************************************************
nota kaki ke celahan kangkang : wa takkan tertipu lagi..jam setengah tujuh tu = pkol 6.30...yaaa...nasib baik wa tak kena maki ngan kengkawan wa

sementara menunggu x-trans jam setengah tujuh

4 comments:

SAYA BUKAN NAMA SEBENAR said...

ye, aku juga ada mendengar cerita ini dikalangan pekerja pekerja buruh binaan indonesia di sekitar klang valley, depa kata, mujur pelancong pelancong malaysia itu tidak ketinggalan, jika tidak sudah tentu mereka akan masuk kembali ke "selamat datang ke tore ore"

o-y-e-t-t said...

tore ore tu nasib baik cewek2 nye ganteng2 kan

- w.E.r - said...

hahaha..tu la..
nasib baik tak kene tinggal..
aduh..tetiba je terasa lapa..jom gi makan kat KG.DAUN??? :)

o-y-e-t-t said...

mari....ujung thn nih aku nk ripit bandung lagik..amacam?