Thursday, October 16, 2008

bukan niat ku...

ustat shukri adalah seorang cikgu disiplin...time tu wa seorang form 2...dier masuk class utk ajar subjek agama islam...sebagai seorang pelajar harapan sekolah, wa telah ditempatkan di barisan hadapan sekali..btol2 menghadap papan hitam...tujuannya supaya cikgu2 bole nmpk wa dan memastikan wa tak ponteng kelas..ape...jahat sgt ke wa nih smpi nk kena letakkan wa kt begitu hadapan sekali...

hari tu class ustat shukri adalah disaat2 sekolah nk abis...time tu ade la dlm pkol 12.30..skolah abis pkol 1.50 cmtu...wa dah laa mengantuk...rase nak jee balik umah..tp class ustat nih memang tak bole ponteng...topik hari nih adalah berkenaan ngan Mekkah...so si ustat shukri nih pun ajar lah smbil bersyarah memberi nasihat...

ustat : kamu nk tau tak kt mekkah tu ade beberapa masjid yg kalu kamu bersembahyang kt sana kamu bole dapat pahala berlipat ganda..contohnya masjidil haram...ade sape2 lg yg tau masjid ape lg yg ade kt sana??
wa : MASJID INDIA.....
ustat : dipersilakan berdiri kt atas kerusi

hari tu org lain bole duduk, wa kena berdiri atas kerusi sengsorang...org lain balik pkol 1.50 wa balik pkol 3.30..bole???tak de perasaan lapar ke ustat...tanak makan tengah hari ke???

5 comments:

UNLCE TEDDY said...

sebagai seorang manusia yang mempunyai perasaan pelajar harapan sekolah, anda seharusnya memberitahu ustat tersebut bahawa hanya ada 1 masjid di dalam kawasan makkah al mukarramah. yang lain adalah di outskirt makkah. jika anda berbuat demikian, mungkin anda tidak keseorangan berdiri di atas kerusi kerana ustat itu juga mempunyai songkok yang lebih tinggi dari otaknya. wallahhua'lam.

oyett said...

oooo...ye ke??jawapan masjid india tu tpt jual songkok aje laa?

UNLCE TEDDY said...
This comment has been removed by the author.
UNLCE TEDDY said...

tidak juga, ada juga beberapa nas yang menyebut masjid india jual didapati menjadi lokasi menjual cendol dan butang baju melayu. Masjid india juga adalah medan favourite pesembahyang warga melayu untuk menidurkan diri sewaktu khutbah jumaat yang tidak ada subtitlenya.

oyett said...

ahahaha...bahasa urdukah khutbah nya?