Monday, September 29, 2008

bank = bengong

pose tinggal lagik 2 hari je lagik...wa rase mcm ade jee yg tak complete...pikir punye pikir tak jumpe2 gak amende yg tak complete tu...

ahaaa...wa belom bayar zakat fitrah lagik....terus mengambil peluang utk kuar dr opis...wahhh...alasan yg logik digunakan utk kuar "nk g bayar zakat fitrah jap".....walaupun hanya wa sengsorang jee kt opis tu sebab org lain dah cuti raye...setannnnn...wa tak cuti lagik...esok pun wa still kena keje.....

jadik bile dah selesai bayar fitrah, wa still rase ade mende yg tak complete lagik...wahhhhhhh...wa tak tukar duit angpow lagik...adoii...sempat ke tak nih....

dimulakan dgn cimb bank kt glenmarie..."bro...sen 5 duit ade tak??wa nk tukar dlm 500 laa?"
"takde laa bang...dah abis...duit singgit ade laa"..."aiseh...tak grand laaa nk kasik angpow pakai duit kaler biru"...."dah 2 minggu dah bang duit 5 ringgit abis"

so wa pun challow dgn harapan bank2 lain ade menyediakan duit rm 5 yg byk....bank seterusnya maybank subang airport...pun takde..bank seterusnya maybank kt dpn KGNS..pun takde jgk...

ahh..hati panass....diteruskan jgk lagik pegi maybank kelana jaya...gagal!!sebelah dier ade ambank...tiada perkhidmatan tukar duit di sini...oii cik jah...ni bank ke ape????

kt seberang jalan ade al-rajhi bank..."bang..duit 50 ngan 100 je yg ade bang"...oiii....lu igt wa nih kaki cap duit ke....seterusnya di public bank...masih di kelana jaya...kat pintu tu dah tulis besar2 DUIT UTK HARI RAYA DAH ABIS....sial laaa...mula la wa terfikir nih...mata wa terus mencari2 kot2 ade hidden camera ke..mane laa tau kot2 wa kena "wakenabeb"...

pastu wa pegi kt cimb...masih di kelana jaya...wa tny officer tu...dier ckp ade...wahhh..best...wa amik nombor..."giliran anda 1184,no sekarang 1077"....hilang akal ape????????????dah laa wa nk cepat...

setelah berbagai2 bank wa pegi tetapi masih lagi gagal, akhirnya dapat jgk wa tukar duit angpow...kt maybank bangsar....sengal....

kepada penerima2 angpow dr tangan wa, sila ambik perhatian....hanya ada sekeping 2 aje kt angpow lu org...wa malas nk jilat jari byk2 nk susun masuk dlm angpow...wa letih...tak memasal poket wa kembung ngan duit singgit yg berbaki lebih rm 400...ahahahhah...

4 comments:

sheera said...

ahaha sian abg oyett. ehem. duwit raye i jgn lupe. lebih cket :p haha

o-y-e-t-t said...

woookehhhh...tp kena dtg beraye kt umah

SIPUT SEDUT said...

ha ha ha.. aku juga memangsakan masyarakat sebegitu rupa.. tukar bebanyak, kasi sikit..ramia gua bleh kasi.. apa barang kasik bebanyak??? rokok dah naik ni.. tak pepasal winston lights yg gua sedut.. tutt punya gomen

o-y-e-t-t said...

thn nih memang ramai yg tak puas hati sbb duit raye