Wednesday, September 10, 2008

lagi kisah klasik bersama mapis mocin

wa skolah kt labu hilir...pegi balik skolah naik bas panjen...bas tu laju giler...skolah abis pkol 12.30,pkol 12.45 wa dah ade kt umah...jauh tau skolah wa dulu...

mapis mocin pulak skolah kt sepang road...lagik ulu skolah dier..dah laaa skolah buruk...mamat nih balik skolah si mocin yg menjemputnye..dier,adik dier ajim,abg dier najip ngan mani...time tu si mocin baru beli keter..keter proton saga kaler ijau...sikit punye bagak dier nyer belagak bawak proton saga ijau dier tu..bawak nk laju jee..tak reti nk pelan...

pastu satu hari wa mcm biase laa balik skolah awal..wa turun kt umah opah...wa makan cepat2...pastu wa tgk ade buah tembikai..wa suruh opah potong buah tembikai tu...tengah elok jee leka org tua tu potong tembikai, wa pegi kt padang dpn umah opah...masa utk menunggu mapis mocin balik skolah..dier mesti lalu dpn umah opah wa sebab dier pun nk balik umah "ayek" dier...

tiba2 muncul satu lembaga kaler ijau...masa yg ditunggu tunggu...wa amik seketul batu, tunggu jee keter mocin nih lalu btol2 dpn umah opah..nahhhhhh.pangg!!!!bunyik kaca pecah..ambik ko..tak besebab wa baling batu kt keter mucin tu...lepas jee tu wa pun lari masuk dlm umah opah...terus g dapur makan tembikai....

seploh menet lepas tu....."salamlekommmmmmmm...opahh..ooo opah",suare mapis mocin bersama sama adik beradiknye....maka mereka pun menceritakan laaa tentang kisah cerita cermin keter mereka yg pecah...time tu wa duduk kt kusi depan sambil makan tembikai...

sang opah mengamuk sakan.."ko tunggu la smpi ayah ko balik" marah sang opah dgn lagak legolas...wa duduk membatu je laa..layan tembikai......

petang tu wa tgk en bob pulang kerumah opah dgn men driving keter encik mocin...cermin sudah baru...encik bob mcm biase laa soal siasat wa..tp wa tak leh nk ckp ape2 sebab sejak dr mapis mocin n geng dtg mengadu kt opah, wa kulum kulit tembikai tu..smpi laa bob balik wa still kulum kulit tembikai tu...tanak cakap punye pasal.....ptg tu jgk laaa wa dpt satu lagi tatoo gambar arnab kt belakang betis wa...

wa dgr skang nih mapis mocin dah jadi imam besar kt masjid nilai..ape..ingat lu bagus sgt ke nk jadi mcm atok ghani wa!!!!!!hehehe

6 comments:

suriya said...

huuuu...napela aku ada sedara yg cmni

"marah sang opah dgn lagak legolas..."

ngokngek la ko ni~

o-y-e-t-t said...

haaa..tu belom ko tgk dier marah dgn cara rockstar...ko pun mesti bole tergelak punya

Zavina said...

dah la bang... aku letih la gelak arini... aku dh naik takut nk tgk gambar lepas ni.. hadoiii

o-y-e-t-t said...

hehehehe.....aku tgh semayang magrib pun bole tegelak..ape crite?

tJ said...

ahaha...mmg lawak...tak abis2 buli si mapis tu...die ngan keluarga die skali plak tu... huaaaaaaaa...

o-y-e-t-t said...

ahahahah.....hebat kan kite zaman muda mudi dulu