Wednesday, September 10, 2008

melayu oh melayu

kalu lu org perasan la, org melayu nih ade satu macam punye perangai...lu org pun dah sedia maklum, org2 melayu ni memang laaa terkenal ngan pe`el nye ... kalu tak busuk ati, dengki,kalu tak mulut jahat, perangai hodoh...haaa..tu laaa org melayu kalu lu nk tau..hehehe..

sebagai contoh :
jamal adalah seorang pelajar yg baik...dah laa baik..alim plak tu..terror mengaji dan barzanji...seorang budak yg cukup taat..belajar pun rajin..jamal berasal dari borneo..meniggalkan keluarga demi bersekolah di semenanjung tanah air..tinggal di asrama...jamal meneruskan pembelajaran dia di skolah tersebut..pada suatu hari seorang senior yg bernama "W"(bukan nama sebenar) telah memberikan satu bungkusan kepada jamal.."W" berkata ,"oii...lu tolong pegangkan mende nih..wa nk pegi jamban kejap".....ketika itu jamal sedang baring2 diatas katilnya..bungkusan daripada buku latihan matematik itu dilipat kecil dan tertulis nota diatasnya....
"AMARAN..MERBAHAYA..JANGAN DIBUKA..AWAS"...jamal mengambil bungkusan itu dan "W" pun berlalu...selang 5 minit kedengaran suara jamal menjerit2 memaki hamun..kelihatan muka jamal penuh dengan rerambut pendek berbentuk kerinting,panjang2 dalam 2cm..penuh diserata mulut,pipi,hidung dan dahi jamal...ahahahaha....tu la..sape suruh degil...dah terang2 tulis jgn dibuka..yg lu pegi buka jugak tu nape...isk..jamal jamal..melayu btol laa lu nih...petang itu asrama lelaki dipenuhi ngan gelak ketawa diselangi ngan carutan si jamal walaupun dier dah selesai solat asar...masih tetap mencarut memaki hamun...si "W" pula dah ade kt kantin minum bersama rakan2nya sambil tangan kirinya terkeruk2 kat dalam spender akibat terasa gatal....hahahahah....

itulah contoh2 perangai melayu....ahahahahahah....sekian terima kasih...

pelakon utama :
jamal..................................................jamal
"w" ...................................................wa

5 comments:

tJ said...

wakakaka... mmg lawak... tak sanggup jadik mamat tu... awak nie mmg disahkan tak senonoh...

o-y-e-t-t said...

hehehehe.....tu time kecik2 dulu

- w.E.r - said...

eh ..ape da..patut la jamal buat muka keras je masa jumpa lu aritu...hehehhehehe

Zavina said...

kecik hape kalu dh tumbuh "rerambut pendek brbentuk kerinting"... eeee... sian si jamal tu

o-y-e-t-t said...

kepada tat,
ahahaha..aku pun lupe nk tny jmal lagik..dier igt tak kisah tu..tu aku ngan si pendek wat projek tu..
kepada ayong,
mane bole kecik...mesti mau besar...hahah