Monday, September 22, 2008

cikgu ku nama badariah

dulu time wa skolah tadika dulu wa ade sorang cikgu...nama gikgu wa tu badariah...cikgu badariah nih gemok org nye..rambut dier plak rambut sarang tebuan..tapi sangat baik hati..

cikgu badariah nih duduk kt jauh...hari2 g skolah naik bas KBS kaler kuning...satu hari cikgu badariah dtg lambat...dier ckp dier terlepas bas....kanak2 tadika pun meng iya je laa kan..ape laa sgt time bdk2 dulu....terus kitorang pun masuk dlm tadika utk belajar...

abis je kelas hari tu wa pegi tny kt cikgu badariah.."cikgu..best tak naik bas...wa tak penah naik bas pun", tny wa ngan ala2 jakun...."takde lah..biase jee", jwb cikgu badariah malas..."cikgu balik nih naik bas gak ke", lagik skali wa jadik reporter menanya..."ha`ah...nape?"

"hari nih atok ngan opah wa takde...dorang pegi seremban..wa balik ikut cikgu naik bas bole tak"
"mane bole...nanti kamu nak balik umah mcm mane"
"takpe cikgu...atok ckp nanti dier bole amik kt umah cikgu"
"btol nih?"

heheheh...wahhh..merase wa naik bas hari tu....wa pun mula laa berangan nak naik bas..nk duduk tepi tingkap...ngah syok berangan tu wa pun tak sedar cikgu badariah dah hilang...mane dier pegi pun wa tatau...ahh..biarlah...yg penting wa bole ikut cikgu badariah balik umah dier kt jauh tu....

cisss...lambat btol laaa nak abis skolah tadika nih..wa pun sambung laaa angan2 n cita2...time makan pun wa bole bolayan makanan tu..do sengih sengsorang..exited nk naik bas...

tibe2 time yg ditunggu2 pun tiba..."murid2..beratur...ok bole balik"..waaaa...wa sronok sgt...nak naik bas..yeay yeay....pastu cikgu badariah panggil wa...wa lagik laa sronok..."meh ikut cikgu"...

wa pun jalan laaa ikut cikgu badariah..."ehh..nak pegi naik bas kena pusing kanan..ni pusing kiri nih nak pegi umah opah nih"

memang betol....smpi jee kt umah opah wa dgr suara opah yg ala2 legolas memekik.....ptg tu jgk wa menangis kuat sbb tak dpt naik bas...ptg tu arwah atok bawak wa naik bas utk petama kalinye dlm hidup wa...dari kedai kecik smpi kt post opis..bapak laaa dekat..driver tu pun tak sempat nk tukar gear 3 dah picit loceng...lagik sekali wa mengamuk sebab kejap jee

2 comments:

Qing said...

jom naik bas pegi pkns!
barulah uitm haha

o-y-e-t-t said...

ahahaha...lama sehh tak naik bas..nanti nk g shopping raye bole laa naik sepam