Thursday, September 18, 2008

selain megik, aku juga terrel sihir

time nih kt hostel...wa dah hilang punca..sangap nak mampos...tibe2 wa dpt satu idea utk pedajal org....sangat bernas....tp nk buat nih kena tunggu tgh malam la...

midnight menjelma, lps prep wa pun g laa carik mangsa...yg penting mesti kena budak junior..sebab kalu dier mengamuk pun wa tak laaa takut sangat...carik punye carik wa jumpe sekor budak sengal...wa pun pancing laaa dier..

"weihh...lu penah tgk toyol tak??"..."tak penah laaa....takut"...apedaaa..penakut rupenye..."ahh..wa tak kire...wa nk panggil toyol gak mlm nih..tp lu kena tgk sendiri toyol tu..kalu tak wa hambat lu mlm nih"..."errmmm..baik lah....tp cmner nk tgk toyol tu" ,jwb bdk junior tu berani2 takut...

soalan yg bagus.....yesss...jerat sudah mengena...mangsa mula berasa takjub dan exited lebih..."cmni..toyol ni sbnrnye makhluk tuhan jgk..bla bla bla bla", panjang lebar wa explain kt mangkuk tu..dier asik terhangguk2 jee tanda paham...

"ok dah..lu g carik 5 objek bulat...tak kisah ape2 pun..janji bulat..pastu lu dtg carik wa kt dorm", wa terus kasik instruction ala ala jeneral...mamat tu pun g lah carik...wa plak tggu kt dorm ngan geng sambil kutuk mengutuk main nama bapak...

pastu...."bang..ni objek bulat..ade syiling,cermin,sharpener, tutup botol ngan pinggan", jawab si junior ngan takut2....ooo...lu bawak geng ehh..takut nk kena sengsorang..takpe...."ok..wa buat nih..tp lu kena ikut arahan..kalu tak nanti toyol tanak balik,lu jgk yg susah...kalu ade bunyik2 ke, bau2 ke,lu buat tak reti jee tau..jgn tegur2..bahaya", explain wa yg dah mcm tok bomoh...

wa pun mulakan laaa operasi...wa kunci dorm wa..suruh tutup lampu...dah jadi gelap gelita.....wa amik air satu baldi..wa suruh mangkuk tu duduk dpn baldi tu...wa suruh mangkuk tu baca al-fatihah..wahh..kemain lagik..siap ngan tajwid..pastu wa suruh dier baca surah2 yg lain...mengikut ajeee...time tu dah pukul 3 pagi...

lepas mangkuk tu baca, wa mintak tangan dier..wa amik air dlm baldi tu, suruh dier sapu kt muka...dier pun buat laaa...pastu wa suruh dier mengaji lagik sekali...abis mengaji wa amik tangan dier suruh dier sapu lagik kt muka..sampai laaa 6 kali...

kali ke 7....time dier nk sapu air kt muka dier, wa calit laaa water color kt tangan dier...sebanyak yg mungkin...yg pasti water color tu kaler ijau...time dier sapu kt muka dier tu bole plak bersuara "bang...saya tak sedap hati laa bang...saya dah mcm rase ade bau semacam jeee nih"...."jangan tegurrrrrrrr", jwb wa menahan gelak....

time tu wa ngan geng2 wa halau kengkawan si samdol sekor tu...suruh cabut pelan2...wa ngan geng2 wa plak pastu pelan2 kuar asrama gi makan nasik lemak kt town..tinggallah setan berwajah ijau tu sorang diri....

3 comments:

tJ said...

hahaha... nasib baik time tu shrek tak wujud lagi... wakakakaka...

o-y-e-t-t said...

hehehehe...ade hulk aje..yg version old skool pny

la belle said...

haha... gle best pkna org cm2.
skolah mne dlu?