Thursday, September 11, 2008

nyonya masam

arwah atok wa ade kebun durian..kt blkg umah jeee...nk g kebun durian tu kena lalu kebun getah...kebun getah tu pun atok yg punye...ade laaa nyonya 2-3 ekor keje kt kebun getah atok tu..

satu pagi wa ngan anak mak long norlia "pak hehek" nk g kebun durian tu..2 org jee...time lalu kt kebun getah tu tibe2 wa mcm rase mcm nk kencing...wa carik port..tak jumpe..pastu tibe2 jee wa dpt idea pertanian..."kalu wa kencing kt dlm mangkuk getah nih, mesti susu dier jadik banyak kan", pikirku secara total dan genius...

wa pun mulakan laa aktiviti bomba wa kt dlm mangkuk getah tu..pak hehek tanak plak kencing sama walaupun dipaksa..wa ckp seronok beb..dier tak pecaye..dier lebih pecaye perkara tahyul dimana jika kencing kt dlm mangkuk getah tu, nanti punai jadik bentan...ahhh..persetan itu semua..i do believe in science...

wa igt keadaan sgt kaver line...tibe2 jee wa ternampak nyonya ngah dtg nk kutip susu getah...ahh sudah...wa ngan pak hehek pun lari laa terus duduk kt kebun durian...wahh..nasib baik....

nasib baik hape...ptg tu wa g ngaji..mcm biase laaa wa jadik budak baik time mengaji...tibe2 arwah atok tanggal kan songkok wa... "BUKKK!!!"...arwah atok ketuk pala wa....sakit tau... jerit wa...dalm hati jee wa menjerit..berair gak laa mata wa...

cilakak punye nyonya...wa kencing kt satu mangkuk jeee..bukannye satu ladang tu wa buat...tu pun nak mengadu ke.....sumpah wa tak puas hati....esok nye wa kencing lagi dlm mangkuk getah tu..dpt la 3 mangkuk..sorang sikit...padan muke lu..mesti masam muke lu

2 comments:

tJ said...

apsal tak kumpul berbotol2... besok pagi tuang je... gerenti penuh semua tau...

o-y-e-t-t said...

tanak..nanti benjol kepala